essieintanzania.reismee.nl

Dinsdag 26 januari

Om 5:30 ging mijn wekker, nog effe wakker worden en toen eruit, aankleden. Heb goed geslapen voor een eerste nacht in een wildlife camping. s' Nachts mag je er ook niet uit omdat er een kans bestaat dat hyena's bij de tenten lopen en dat wil je niet meemaken....
6 uur lekker ontbeten en koffie om wakker te worden want t is wel erg vroeg voor mij.
7 uur gingen we op weg op jacht naar de dieren en dan is het ook nog niet zo erg warm.
Turen en turen...en ja hoor de dieren zagen we al snel, olifanten, impala's, giraffen, zwijntjes, struisvogels, secretaris vogel. Wat gaaf om die dieren zo in het wild te kunnen zien. Echt heel mooi. De weg in het park is wel erg hobbelig en onverwachts kwam er zo'n heftige hobbel dat ik door de bus vloog, gelukkig niets ernstigs en lleen een blauwe knie :-(
Om 11 uur waren we weer terug bij de tenten. Effe bijkomen, korte broek aan trekken en de kok helpen met de lunch klaar te maken. Lekkere omelet, tonijn, brood, komkommer, tomaatje.
Heel simpel maar erg lekker en met zo'n lunch kan ik al heel blij zijn.
Waar ik nog wel aan moet wennen is het ritueel van handen wassen...bij alles wat je aanraakt moet je weer je handen wassen. Anders is de kans groot dat je last van je buik krijgt.
Rond uurtje of 12 moesten we onze tent afbreken in de zinderende hitte....het was ca. 35 graden...dat was pittig maar we hielpen elkaar en binnen een half uurtje waren we klaar.
Al game drivend zijn we het park uitgereden onderweg nog wat dieren gespot en toen op weg naar Engaruka. Onderweg nog gestopt in Mto Wam Bu om te tanken, benen te strekken. Je zet nog geen stap buiten de truck of je wordt al belaagd door jongens die je van alles willen verkopen, je naam willen weten. In het begin is het even wennen maar als snel leer je daar mee om te gaan en je moet ze soms gewoon negeren anders wordt je gek.
Ik kwam aan de praat met een van die jongens en het is leuk om te horen wat voor leven zij hebben en om te vertellen hoe het in NL is.
Bij Engaruka moesten we toegang betalen. Het is een soort provincie en daar heffen ze een soort tol voor. Het gaat niet zo snel en ze doen ook nog even moeilijk. Er stonden ook meteen weer kinderen om te vragen of we wat wilden geven. Na 20 min kunnen we eindelijk doorrijden.
We stonden op een camping midden in een bos..erg leuk.We hebben meteenmetelkaarde tenten opgezet want hetwas alweer half zes. Na een verfrissende douche en mezelf ingesmeerd met Deet was ik wel toe aan een koel drankje en wat chips...wat een heerlijk is dat zeg en wat waardeer je dat dan.
Onze kok had een hulpje dus we hoefden dit keer niet te helpen met eten..erg luxe. Heerlijk gegeten en na het eten hebben we nog gezellig zitten kletsen. Ook nog even de batterijen opgeladen van onze apparatuur en om tien uur ben ik lekker mijn tentje ingedoken. Ik dacht ik ga lekker wat lezen maar ik was zo moe dat ik in slaap ben gevallen.

Reacties

Reacties

Coby

Esther, wat een boeiende reis en wat ontzettend mooi om de dieren van zo dichtbij te zien. Vind het ontzettend fijn om weer een reisverslag te krijgen. Ik merk ook dat je heel ontspannen bent. Fijn!! Liefje tot gauw.

Sonja

Hai Essie,
Wat fijn om te lezen dat je je prima vermaakt. Ik ben zo benieuwd naar je foto's ! Geniet met volle teugen !
Liefs en een zoen,
Son

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!