essieintanzania.reismee.nl

Woensdag 27 januari

We hoefden niet vroeg op maar om 5:15 werden we gewekt dopr het gebed van de Imman :-( ik dacht ik bklijf nog lekker liggen maar Betsy en Louis waren om half zeven al druk bezig met het opruimen van hun tent dat ik er ook maar uit ben gegaan. Effen douchen, spullen ingepakt en toen de tent opgeruimd met hulp van de Masai mannen. Wat een luxe.
Na het ontbijt zijn we om 9 uur vetrokken ricgting Lake Natron. Het zou een zware rit worden en dat was zeker niet gelogen. Paar keer dacht ik we redden t niet om die heuvel op te komen maar elke keer is het toch gelukt. Af en toe maakte de truck wel een geluid zo van die doet t straks niet meer maar ook die kon veel hebben. De bumper had wel wat schade maar verder viel t allemaal mee dankzij onze goede chauffeur.
Wat een schitterende omgeving onderweg, ineens waren er honderden ooiveaars links, rechts en in de lucht,..ongeteld veel, ongelooflijke ervaring was dat. Helaas kan je dat niet op de foto goed vastleggen en jullie die ervaring ook geven.
Onderweg zagen we ook nog Masai mensen en dorpjes, kuddes koeien, de vulkaan die nog werkend is, zebra's rennend langs de weg....mooie rotslandschappen met groen ertuusen.
We kwamen aan oop een mooie camping in het bos, de takken van de boom bij de ingang moest gekapt worden anders kwam de truck het terrein niet op. Wat is dit een schitterende locatie.
Heerlijk! Ik had een tent met de uitkijk op de rand van het bos met een zitje voor mijn tent.
Eindelijk effe relaxen en een wasje gedaan, dat was wel even nodig ;-) verslag bijgewerkt en toen ontdekte ik een naald van een boom in mijn voet. Balen..dus ik naar Betsy en die heeft hem na veel pijn en moeite er gelukkig uitgekregen, wel handig als je verpleegsters in de groep hebt zitten (we hebben er 3).

s Middags zijn we naar het meer gereden, althans het laatste stuk moesten we lopen omdat de truck anders door de zoutvlakte zou zakken. Het leek wel een sauna, het was 40 graden en we liepen richting het meer. De ondergrond werd steeds zachter en modderiger dus je moest voorzichtig lopen. En stil zijn zodat we de Flamingo's niet weg zouden jagen. Er stonden echt honderden Flamingo's in het water, wat een mooi gezicht en ervaring om dat te zien van dichtbij. Na half uurtje trokken we het niet meer van de warmte en zijn we teruggegaan.
Bij de truck hadden zich al weer Masai mensen verzameld om ons wat souverniers te verkopen. Avonds lekker gegeten op de camping en omdat Louis jarig was hadden we na t eten taart! Erg lekker was die. Na de koffie zijn we bij de bar en het kampvuur gaan zitten en hebben we onder een drankje lekker gekletst. Je gelooft het niet maar ik ben hier bier gaan drinken...ja je moet wat als ze niets anders hebbben. Het Kili bier smaakt me goed :-) om 23 uur ben ik mijn tentje in gedoken en ben ik lekker gaan slapen.

Reacties

Reacties

Saskia de Vries

Biertje?

Ja ja juist een koud biertje smaakt goed in die hitte ;)
Wat een belevenis zeg zo'n reis... het is erg leuk om op de hoogte te zijn door middel van je reisverslagen. En die foto van baby leeuw in de boom, helemaal te gek. Nog een hele fijne tijd daar.

Groetje van Sas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!